Sunday 1 December 2013

Tempat Menarik Di Penang


Penang memang menarik dan best…!! Kalau 1 hari tak cukup la nak jalan2 . penang ni kecik so alang2 ke penang boleh jugak singgah ke taiping on the way balik tu.
Tujuan pegi penang sebenarnya ada attend,  kursus tapi alang-alang dah sampaikan so explore la penang terus. 




                                                    pic time kursus :) masing2 FOKUS!!

1st nak cerita tentang Bukit Bendera. Tempat ni best! Damai.. sesuai la untuk nak bawak anak-anak jalan atau nak lari dari kesibukan kota. Pengangkutan utama untuk pengunjung naik ke atas ialah train. So memang agak ramai orang. Berdiri-berdiri dalam tarin tu biasa la. Nak dapat duduk kena lincah naik.. he..he..he..

Ni pic yg sempat di ambil. Tak banyak sebab tak planning pon nak letak kat blog J


                                             ada kabus-kabus time ni. sejuuukkkk...
                                         
Lepas ke bukit bendera deja terus ke taman rama-rama. Di sebabkan pernah pergi taman rama-rama kat Melaka, deja rasa Melaka lagi best.. kat sini kecik sikit la dan mungkin sebab cuaca panas so dalam ni pon jadi panas .

Gambar sempat di snap J








Nak balik ke bukit mertajam pusing belakang pulau untuk tengok pantai Batu Feringgi ni.



Esoknya singgah taiping. zoo yang besar dan agak penat nak berjalan TAPI kalau naik trem yg di sediakan pon oke juga ( kena bayaran ) . Cuma mcm rugi la dapat tengok dari jauh je haiwan-haiwan tu.. kan kita pegi zoo nak tengok haiwan . 







# sorry kalau bosan. 1st time menulis blog. Kalau ada apa-apa komen untuk deja  just drop by comment ya . thankz for reading.

No comments:

Post a Comment