Wednesday 18 December 2013

Nasi kandar line clear dan Pesta Nibong


Penang dan penang lagi. Ha.. kebetulan seminar under STG diadakan di penang. So dengan rela hati dan sukaria nya saya pun ke penang untuk menuntut ilmu. insyaAllah next topic saya akan cerita sedikit sebanyak ilmu yang saya perolehi sewaktu menghadiri seminar STG yang SUPER BESTT tu. Now saya excited nak cerita Pesta Nibong, Nasi kandar line clear dan restoran de pauh garden.

Actually tak plan pon nak ke pesta nibong ni. Tapi memandangkan seminar 2 hari so ada 2 malam free. Jadi terus la naik kereta menuju ke terminal feri. ( khidmat feri berakhir jam 10.30pm kot. So balik naik jambatan ) . kami tuju kawasan yang banyak foreigner. Sebab apa?? Sebab mesti ada yang best kat area ni la.. tu sebab foreigner ramai. pusing punya pusing perut pon lapa. Memang rezeki la bila ternampak signboard LINE CLEAR RESTAURANT ni. Fuhh memang rezeki la. Biasa dengar orang sembang nasi kandar line clear super sedap. Kali ni my turn untuk cuba. 

Memang tak nafikan nasi kandar kat sini memang sedap..!!

Seram jugak mula-mula perasan kepala ikan ni. huhuhu

pic ni di snap waktu beratur nak amik nasi.

signboard depan kedai

kerana signboard ni la perasan kedai nasi kandar ni. 


ALAMAT NASI KANDAR LINE CLEAR : BEHIND 177 PENANG ROAD, PENANG.


Bila perut masing-masing dah kenyang kami pon sambung perjalanan. Maybe tuah hari ni nak jumpa lembu kat tengah-tengah Bandar penang. Kikiki.

Perhatikan lembu di sebelah tepi belah kanan gambar.


On the way nak menuju jambatan sebab dah boring tak tahu nak kemana ternampak lampu colorfull. Heppp mestilah kena pergi kan?? So terus tuju ke lampu warna-warni dan rupanya PESTA NIBONG di pulau pinang sedang diadakan. Rupanya pesta ni diadakan sepanjang 1 bulan. 1.12-31.12 setiap tahun. yang bestnya masuk FREE..!! ada khemah-khemah jual macam-macam barang tapi saya Nampak karpet jadi tumpuan. Mana taknya saiz saiz lebih kurang 3’x5’ RM 10 SAHAJA. Ada funfair ( berbayar) Ada lampu-lampu kat pokok ala-ala icity (masuk free) dan macam-macam lagi (tak habes explore sebab dah penat. Esok ada class lagi.

gerai jualan

funfair 


icity Pesta Nibong 

Pintu masuk icity Pesta Nibong free je







Esok malamnya singgah makan di restoran de pauh garden. Memang ramai orang. Menu yang saya cuba NASI GORENG DE PAUH  nak rasa apa yang bestnya. Saya letak bagi 3 bintang dari 5 bintang je
Kesimpulannya apa yang best adalah servis dia. Duduk je kat meja aka nada weiter dating amik order. Makanan pon sampai cepat.ada screen besar. Bayar kat kaunter, hanya sebut no meja. So memang sistematik la sebab tu orang suka. Harga standart la. Tak murah sangat dan tak terlalu mahal.




pelanggan yang tak pernah sikit

nasi goreng de pauh

nasi goreng ikan masin

alamat snap cari plastik beg

pemandangan dari dalam




Oke.. dah habes sembang cerita trip ke penang kali ni. Semoga enjoy ya dengan sharing yang tak seberapa ni. Hopefully u alls boleh la jadikan maklumat kalau ada plan nak ke penang J

No comments:

Post a Comment